Ogólne warunki sprzedaży wyrobów z krat pomostowych PPHU POLSTAL Konrad Kobyliński, 08-103 Stare Opole, ul. Polna 3, NIP: 821-256-56-33
-
Gwarancja
- Wykonawca udziela dwuletniej gwarancji na swoje wyroby.
- Okres Gwarancji rozpoczyna się od daty wydania wyrobów Zamawiającemu.
- Dostawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu gwarancji w przypadku, gdy wyroby były używane przez Zamawiającego niezgodnie z ich przeznaczeniem, w nieodpowiednich warunkach środowiskowych oraz niezgodnie z ich charakterystyką techniczną wynikającą z obciążeń.
- W przypadku określenia przez Zamawiającego w zamówieniu parametrów technicznych wyrobów bez określenia cech i wymogów specyficznych Dostawca nie ponosi odpowiedzialności za dobór materiałów i rodzaju krat.
- Gwarancją nie są objęte:
- uszkodzenia mechaniczne powstałe w wyniku nieprawidłowej eksploatacji
- uszkodzenia powstałe poprzez nieprawidłowe magazynowanie/składowanie
- uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego rozładunku, przeładunku
- uszkodzenia powstałe w wyniku nieprawidłowego montażu oraz przeróbek
- Zamawiający ma obowiązek sprawdzenia pod względem jakościowym i ilościowym wyrobów natychmiast po ich otrzymaniu.
- Zgłoszenie o niezgodnościach w zakresie ilościowym, prawidłowości wymiarów oraz jakości wizualnej Zamawiający ma prawo zgłosić w terminie nie później niż 7dni roboczych od momentu otrzymania wyrobu, pod rygorem utraty uprawnień z tytułu gwarancji.
- Termin zgłoszenia niezgodności w zakresie jakości wyrobu oraz trwałości powłoki cynkowej wynika z gwarancji.
- Zgłoszenie niezgodności powinno być złożone w formie pisemnej, przy czym przez formę pisemną rozumie się także e-mail i powinno zawierać:
- Numer zlecenia
- Numer zamówienia, numer pozycji z zamówienia
- Numer rysunku, numer pozycji rysunkowej
- Dokumentacja fotograficzna niezgodności
- Opis przyczyny złożenia reklamacji (jest – powinno być)
- Uszkodzenia zauważone przed rozładunkiem należy udokumentować fotograficznie na samochodzie, wpisując w obecności kierowcy stosowną uwagę na dokumencie dostawy
- W przypadku stwierdzenia niezgodności wyrobów z treścią zamówienia Dostawca ma prawo do przedstawienia swojego stanowiska w sprawie uznania/nieuznania/sposobu rozwiązania reklamacji, nie później jednak niż w terminie 10 dni roboczych od dnia otrzymania prawidłowo zgłoszonej reklamacji.
- Wykonawca po uznaniu zasadności reklamacji niezwłocznie, w możliwie najkrótszym terminie według własnego wyboru usunie niezgodność, dostarczy wyrób wolny od wad lub obniży cenę wyrobu odpowiednio do obniżenia wartości wyrobu z powodu uznanych niezgodności.
- Wartość ewentualnych roszczeń z tytułu reklamacji nie może przewyższać wartości zamówienia.
- Jeżeli usunięcie uznanych niezgodności napotka przeszkody niezależne od Dostawcy, szczególnie spowodowane siłą wyższą lub jakąkolwiek inną przyczyną, której nie dało się przewidzieć ani uniknąć mimo należytej staranności, termin określony w pkt. 5 pod pkt. 5.11 ulegnie przedłużeniu i zostanie uzgodniony pomiędzy Dostawcą i Zamawiającym.
-
Umowy i zamówienia
- Wszelkie umowy/zamówienia realizowane będą po dokonaniu pisemnego potwierdzenia ich przez Zamawiającego i Dostawcę.
- Zamówienie złożone przez Zamawiającego u Dostawcy powinno zawierać:
- Dokładną nazwę Zamawiającego, jego adres, PESEL/NIP/KRS, REGON,
- Czytelny podpis osoby uprawnionej do reprezentowania Zamawiającego,
- Dane Płatnika jeśli jest inny niż Zamawiający – jak w podpunkcie 2.1,
- Dane Odbiorcy jeśli jest inny niż Zamawiający – jak w podpunkcie 2.1,
- Numer referencyjny zamówienia celem jego identyfikacji,
- Opis przedmiotu zamówienia, jednostki miary, wymagania techniczne, powołanie się na numer referencyjny oferty Dostawcy, jeśli zamówienie opiera się na takowej, czytelną i jednoznaczną dokumentację rysunkową (w formacie dwg),
- Cenę ustaloną między Zamawiającym i Dostawcą,
- Termin realizacji ustalony między Zamawiającym i Dostawcą,
- Warunki płatności ustalone między Dostawcą a Zamawiającym,
- Ustalone między Zamawiającym i Dostawcą warunki dostawy wg Incoterms 2010 wraz z podaniem adresu dostawy.
- Standardowo kraty wykonywane są zgodnie z WTWK i normami DIN 24537 i DIN24531 oraz normami zakładowymi Dostawcy.
- Jeżeli w zamówieniu nie zostaną określone przez Zamawiającego dodatkowe lub specyficzne wymagania kraty zostaną wykonane zgodnie z w/w standardami.
- Jeżeli Zamawiający w zamówieniu określi wymagania, które nie mieszczą się w standardach Dostawcy, Dostawca poinformuje Zamawiającego o zakresie wymagań dodatkowych i dokona ewentualnej wyceny o ile taka nie była wykonana w ofercie.
- Dostawca zastrzega sobie prawo odmówienia przejęcia do realizacji zamówienia, jeśli jakiekolwiek z przedstawionych w nim wymagań jest niemożliwe do spełnienia przez Dostawcę lub oczekiwany przez Zamawiającego sposób wykonania w ocenie Dostawcy nie daje gwarancji bezpiecznego użytkowania wyrobów.
- Kraty kształtowe wg rysunków wykonywane są za pomocą maszyn CNC na podstawie dokumentacji warsztatowej (rysunki, specyfikacje) dostarczonej przez Zamawiającego.
- Dokumentacja warsztatowa powinna być przekazana Wykonawcy w formacie edytowalnym (rysunki w dwg, dxf, specyfikacje w Excel).
- W przypadku przekazania dokumentacji papierowej lub w formatach nieedytowalnych (np. PDF) mogą być doliczane koszty związanie z wykonaniem przez Wykonawcę niezbędnej do wykonania krat dokumentacji warsztatowej w w/w formatach.
- Zamówienie i zawarte w nim warunki uznaje się za przyjęte do realizacji przez Dostawcę tylko po dostarczeniu do Zamawiającego pisemnego potwierdzenia przyjęcia zamówienia do realizacji (fax., poczta elektroniczna).
-
Informacje ogólne
- Przedstawione warunki obowiązują we wszystkich umowach zawieranych przez PPHU POLSTAL Konrad Kobyliński, 08-103 Stare Opole, ul. Polna 3, NIP: 821-256-56-33 (zwany dalej „Dostawcą”) dotyczących wyrobów z krat pomostowych (zwanych dalej „wyrobami”).
- Odmienne warunki umowy proponowane przez Zamawiającego mogą obowiązywać tylko wówczas, gdy zostały zaakceptowane przez Dostawcę w sposób jednoznaczny na piśmie poprzez ich podpisanie przez osoby do tego upoważnione.
- Na podstawie zawartej umowy sprzedaży Dostawca zobowiązuje się wykonać i wydać Zamawiającemu wyroby oraz przenieść ich własność na Zamawiającego, a Zamawiający zobowiązuje się wyroby odebrać i zapłacić Dostawcy cenę w określonym terminie.
-
Ceny i warunki płatności
- Ceny podawane przez Dostawcę w ofertach, cennikach i innych informacjach są wyrażone w walucie w nich określonej i są cenami netto.
- Ceny podawane przez Dostawcę w ofercie ulegną zmianie w przypadku, gdy rodzaj zamówionego towaru, jego ilość lub inne właściwości nie są zgodne z danymi zawartymi w zapytaniu ofertowym.
- Należność z tytułu zrealizowanej dostawy (odbioru) wyrobów Zamawiający jest zobowiązany uregulować w terminie uzgodnionym z Dostawcą na podstawie oferty, umowy/zamówienia i potwierdzonym przez Dostawcę w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji.
- Zapłata ustalonej ceny przez Zamawiającego powinna nastąpić zgodnie z terminem płatności podanym na fakturze.
- W przypadkach, gdy sprzedaż odbywa się z odroczonym terminem płatności Dostawca zastrzega sobie prawo do wydania wyrobu dopiero po otrzymaniu od Zamawiającego gwarancji zapłaty.
- Dostawca zastrzega sobie prawo do określenia limitu zadłużenia, którego przekroczenie może spowodować odstąpienie od umowy z winy Zamawiającego.
- Koszty przelewu bankowego i inne wydatki związane z zapłatą ponosi Zamawiający i nie mogą one pomniejszać należności za wyroby i usługi wykonane przez Dostawcę.
- W razie opóźnienia w zapłacie Dostawca ma prawo do naliczenia Zamawiającemu odsetek ustawowych za opóźnienie w zapłacie.
- Przeniesienie własności wyrobów na Zamawiającego następuje z chwilą dokonania całkowitej zapłaty za dostarczone wyroby, przy czym za termin zapłaty uważa się datę wpływu środków na rachunek bankowy Dostawcy.
-
Terminy dostaw i odbiór wyrobów
- Wykonanie wyrobu nastąpi w terminie ustalonym na piśmie pomiędzy Dostawcą a Zamawiającym pod warunkiem dostarczenia przez Zamawiającego wszystkich informacji niezbędnych do prawidłowego wykonania wyrobu oraz po spełnieniu przez Zamawiającego wszelkich warunków handlowych zawartych w ofercie i potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji. Strony ustalą na piśmie, czy wykonane wyroby zostaną odebrane przez Zamawiającego, czy dostarczone przez Dostawcę za umówionym wynagrodzeniem.
- W przypadku niespełnienia przez Zamawiającego wymogów zawartych w &4 ust.1 Dostawca zastrzega sobie prawo do przesunięcia terminu wykonania wyrobu i ustalenia nowych warunków realizacji zamówienia.
- W przypadku zwłoki ze strony Dostawcy w realizacji prawidłowo złożonego zamówienia Zamawiający ma prawo ubiegać się o zwrot zasadnych kosztów związanych z tą zwłoką do wartości Zamówienia przy czym uznanie tych roszczeń w wykonaniu wyrobów musi być uzgodnione z Dostawcą.
- Opóźnienia w wykonaniu wyrobów spowodowane siłą wyższą lub niezawinione przez Dostawcę nie mogą stanowić podstawy do roszczeń z tytułu tego opóźnienia jeśli wyroby zostały dostarczone niezwłocznie po ustaniu przyczyn takiego opóźnienia.
- W przypadku, gdy strony umówiły się, że wykonane wyroby zostaną odebrane przez Zamawiającego, to Zamawiający jest zobowiązany do odebrania wyrobów w terminie uzgodnionym z Zamawiającym i potwierdzonym w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia do realizacji, ale nie później niż w terminie 10 dni roboczych od wykonania wyrobu.
- W przypadku, gdy Zamawiający opóźnia się z odbiorem wyrobów w terminie powyżej 10 dni roboczych od ustalonego terminu odbioru lub powyżej 10 dni roboczych od daty poinformowania go przez Dostawcę o zrealizowaniu zamówienia Dostawca obciąży Zamawiającego kosztami wykonanych wyrobów, kosztami magazynowania wyrobów oraz nałoży na Zamawiającego karę umowną za każdy dzień opóźnienia w odbiorze w wysokości 0,3% ceny brutto nieodebranych wyrobów.
- Odbiór wyrobów przez Zamawiającego oraz dostawa wyrobów przez Dostawcę odbywa się w oparciu o INCOTERMS 2010R na podstawie ustaleń pomiędzy Zamawiającym a Dostawcą.
-
Postanowienia końcowe
- Ogólne Warunki Sprzedaży są podstawowym dokumentem regulującym prawa i obowiązki Zamawiającego i PPHU POLSTAL Konrad Kobyliński, 08-103 Stare Opole, ul. Polna 3, NIP: 821-256-56-33 jako Dostawcy.
- Zmiany postanowień zawartych w niniejszym dokumencie Strony mogą dokonać jedynie w formie pisemnej pod rygorem nieważności.
- W sprawach nie uregulowanych postanowieniami niniejszej umowy mają zastosowanie odpowiednie przepisy kodeksu cywilnego.
- Wszelkie spory wynikające z realizacji umowy/zamówienia strony będą próbowały rozstrzygać polubownie. W przypadku nie osiągnięcia ugody spory rozstrzygał będzie sąd powszechny właściwy dla miasta Siedlce.
- Prawem właściwym dla zobowiązania wynikającego z umowy/zamówienia będzie prawo polskie.
- Zarówno Zamawiający jak Dostawca zobowiązują się do zachowania w tajemnicy postanowień umowy/zamówienia, jak również wszelkich informacji stanowiących tajemnicę handlową drugiej Strony, uzyskanych w związku z realizacją umowy z wyjątkiem sytuacji, gdy ich ujawnienie jest wymagane przez przepisy prawa, zostały podane do wiadomości publicznej przez drugą Stronę albo gdy druga Strona wyrazi zgodę na ich ujawnienie.
- Dostawca zastrzega sobie prawo własności przemysłowej oraz prawa autorskie na dostarczoną Zamawiającemu dokumentację rysunkową i techniczną (np. rysunki dwg, szkice, wzory itp)
- Złożenie zamówienia jest równoznaczne z zaakceptowaniem przez Zamawiającego niniejszych OGÓLNYCH WARUNKÓW SPRZEDAŻY WYROBÓW Z KRAT POMOSTOWYCH PPHU POLSTAL Konrad Kobyliński, 08-103 Stare Opole, ul. Polna 3, NIP: 821-256-56-33.
^