Jest to krata zgrzewana (płaskownik z drutem) o długości (L > 6000 mm) oraz szerokości (B - 1000 mm) o rozstawie płaskowników nośnych 34 mm oraz prętów łączących 38 mm. Podobnie jak kraty, cechuje je duża różnorodność w zależności od zastosowań:
Wykonywane z płaskowników nośnych o różnych wymiarach oraz poprzecznych prętów łączonych metodą zgrzewania oporowego. Są to najbardziej typowe kraty do zastosowań uniwersalnych.
Charakteryzują się podwyższonym współczynnikiem tarcia: płaskowniki nośne w tego typu kratach posiadają odpowiednio wycięte ząbki, które skutecznie podwyższają własności antypoślizgowe. Kraty tego typu stosowane są w miejscach wymagających podwyższonego bezpieczeństwa (np. ze względu na obecność smarów, śniegu, lodu lub podobnych czynników obniżających tarcie).
Ich konstrukcja bazuje na połączeniu dwóch płaskowników metodą wprasowywania, z których jeden (płaskownik poprzeczny-łączący) ma zawsze wymiar 10x2. Kraty wciskane charakteryzują się podwyższoną estetyką, która zyskała uznanie w zastosowaniu głównie dekoracyjnym lub wypełnieniowym konstrukcji. Warto dodać iż kraty prasowane wykazują podobną (lub w niektórych przypadkach wyższą) wytrzymałość jak krata zgrzewana.
Krata może być wykonana w dowolnej konfiguracji, np.:
Są to kraty z indywidualnym przeznaczeniem typowo magazynowym. Używa się ich do wypełnienia konstrukcji regałowych. Sąto najczęściej kraty prasowane o parametrach 44 x 22 oraz odpowiednio dobranym płaskownikiem stosownie do przenoszonych obciążeń, obramowane po bokach kątownikiem zimnogiętym.
Są to kraty wykonane z dwóch identycznych płaskowników, zarówno w kierunku nośnym, jak i poprzecznym.
Są one wykorzystywane głównie jako podesty do przenoszenia dużych ciężarów (podjazdy dla wózków widłowych, samochodów ciężarowych), lub w wersjach lżejszych pełnią rolę ażuru (np. ogrodzeń lub sufitów podwieszanych).
Krata może być wykonana w dowolnej konfiguracji, np.:
* seratowanie jest to nacięcie płaskownika w ten sposób aby zwiększyć współczynnik antypoślizgowości na kracie.
Są to kraty wykonane z dwóch identycznych płaskowników, zarówno w kierunku nośnym, jak i poprzecznym.
Są one wykorzystywane głównie jako podesty do przenoszenia dużych ciężarów (podjazdy dla wózkó widłowych, samochodów ciężąrowych), lub w wersjach lżejszych pełnią rolę ażuru (np. ogrodzeń lub sufitów podwieszanych).
Krata może być wykonana w dowolnej konfiguracji, np.:
* seratowanie jest to nacięcie płaskownika w ten sposób aby zwiększyć współczynnik antypoślizgowości na kracie.
Wykonywane są z profilowanych kształtowników uzupełnionych o perforację. Cechują się dobrymi właściwościami odprowadzania wód deszczowych oraz właściwościami przeciwpoślizgowymi.
Wykonywane są ze wszystkich rodzajów krat, zależnie od konkretnego zastosowania i według indywidualnej dokumentacji technicznej.
Stopnie schodowe występują w różnej konfiguracji technicznej. Podobnie jak w przypadku krat (pomostów), przy doborze odpowiednich parametrów technicznych stopni (grubości i wysokości płaskownika nośnego kraty stopnia) bierze się pod uwagę następujące czynniki:
Wszystkie produkowane kraty pomostowe posiadają zabezpieczenie przed czynnikami zewnętrznymi w postaci trwałej powłoki cynkowanej w technologii ogniowej. Dzięki temu posiadają atrakcyjny i estetyczny wygląd, bardzo wysoką trwałość i praktycznie brak konieczności konserwacji (np. okresowego malowania).
Kraty pomostowe posiadają wielorakie zastosowanie: pomosty w zakładach produkcyjnych, schody, kładki i chodniki dla pieszych, przykrycia włazów i kanałów, elementy dekoracyjne i elewacyjne. Są przy tym wytrzymałe, proste i szybkie w montażu oraz tanie w utrzymaniu.